Linus Larsson – Thule Group

Linus är Global Online Traffic Manager på Thule Group. Med huvudkontor i Malmö distribuerar företaget sina produkter över hela världen och det största varumärket, Thule, har en webbplats tillgänglig på 24 språk på över 80 marknader. Linus är ansvarig för projekt som är relaterade till att förstå och driva trafik till Thule Groups webbplatser över hela världen. Då organisk trafik är den största kanalen för Thule, som för många andra företag, är SEO en stor del av hans dagliga arbete.

Ämne – Global SEO: Så arbetar du med att driva trafik på flera marknader!
Hur gör en för att lyckas med en global SEO strategi och samtidigt behålla ett lokalt lingo? Att ta hänsyn till lokala skillnader i content, bemötande och kultur är lika viktigt i den digitala som i den fysiska världen. Att expandera sin online-satsning globalt handlar inte bara om att göra översättningar, utan också anpassningar till lokala marknader.
Utmaningarna mångdubblas i takt med att antalet språk och marknader adderas och både kulturella, lingvistiska och ekonomiska skillnader spelar in. En sak har alla länder gemensamt; Sökmotorn spelar en oerhört stor roll i den digitala mixen. Hur gör vi för att bästa nyttja och åstadkomma en global-lokal SEO-strategi?
Vill du veta mer om Linus? Kolla hitåt!